Välkommen till KAPAB Sågcenter.

Här finns ni information om sågrelaterade problem och lösningar.

 

Upplever ni problem med er metallbandsåg?

Tycker ni att bladen ni använder idag inte håller måtten. Eller går bladen ofta sönder i förtid? Sågar maskinen snett eller blir kapningen aldrig som ni tänkt er?

Får ni ofta driftstopp på grund av er metallbandsåg?

Kontakta oss för hjälp.

Vi kan hjälpa er med att gå igenom maskinen, kontrollera och se över skicket på er metallbandsåg.

Oberoende märke och årsmodell.

Minsta bladlängd på maskin: 2450x27x0,9, minsta kapacitet i maskin ca 200mm.

Vi erbjuder service till en fastkostnad, där 1 blad ingår, tidsåtgång max 3 timmar. (beroende på skicket på maskinen).

Ingår i service:

Rengöring av viktiga delar. (hjul, bladstyrningar, maskindisplay, genomgång av elskåp etc)

Inmätning av maskinen, där vi mäter bandhastighet och matning (vid halv eller helautomatiska maskiner)

Uppmätning av bladspänning för att kunna optimera kap-prestandan. Görs före och efter blad byte.

Genomgång av vad som gäller vi insättning av nytt blad och hur det körs in korrekt.

För att kunna säkerställa bästa service behöver vi följande uppgifter ifrån er.

Maskin, typ av bandsågblad som sitter i maskinen (tillverkare, längd, bredd, tandning), vad ni kör för material i maskinen. En eller flera operatörer. Skicka gärna bild på er maskin.

Vid behov av reservdelar bestäms med er som kund när var hur det skall planeras ny service.

Efter första service, kan service avtal tecknas efter överenskomna villkor.

(milersättning debiteras på serviceavgift, alla priser exkl. moms, vid avstånd längre än 20mil samlas fler jobb ihop)

Kontakta för mer information:

Nils Knutas \ 070-358 35 34 \ nils.knutas@kapab.se